Tydzień rozpoczęłyśmy z przytupem. W helskiej bibliotece odbyło się szkolenie, które na długo pozostanie w naszej pamięci (niektórym nawet w notatkach).
Temat?
Zwiększenie kompetencji pracowników biblioteki w działaniach pro czytelniczych. Czyli krótko mówiąc – jak jeszcze lepiej zachęcić do czytania, nie tylko uśmiechem zza bibliotecznej lady i serdeczną rozmową przy zwrocie książek.
Było konkretnie, kreatywnie i z humorem – czyli tak, jak lubimy najbardziej. Teraz jesteśmy uzbrojone po zęby w pomysły, by jeszcze skuteczniej i jeszcze bardziej zachęcać Was do sięgnięcia po literaturę wszelaką.
Ekspresowy kurs czarowania czytelników przeszłyśmy pod czujnym okiem przewodniczki po świecie czytelniczych strategii czyli Pani Anity Nogal z Fundacji Good Culture, która gościła u nas już po raz trzeci. Dzięki niej wiemy co działa i jak działać, żeby czytelnicy wracali po jeszcze. Serdecznie dziękujemy.
Dziękujemy uczestniczkom i uczestnikowi szkolenia – za zaangażowanie, otwartość, dzielenie się doświadczeniem, pomysłami i uśmiechami, które nie znikały z twarzy. Z Wami nawet najbardziej wymagające zadania mają super puentę.
W szkoleniu wzięli udział przedstawiciele naszych partnerów i zaprzyjaźnionych instytucji: ZKP Oddział Hel, Promocja Urzędu Miasta Helu, Rada Rodziców przy ZSO w Helu, Świetlica Środowiskowa „Bocianie Gniazdo”, MBP w Pucku, MBP w Jastarni.
Szkolenie było częścią projektu „BOOK NAD HELEM – NA POCZĄTKU BYŁA KSIĄŻKA” realizowanego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
„Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”
